StatCounter

Translate

mercredi 23 décembre 2015

Joyeux Noël!

A la lecture du dernier Carnets de Scrap, je n'ai pu résister à l'envie d'essayer la technique du "bokeh", expliquée dans ses pages, et inspirée de la photographie; C'est un flou d'arrière-plan qui, appliqué à un fond lumineux (par exemple les petites lumières du sapin de Noël!) donne des disques plus ou moins clairs... 
When reading the last issue of Carnets de Scrap, I couldn't resist trying the technique of "bokeh", inspired from photography: it's a blurred background which applied to a luminous background (for example the Christmas tree lights!), gives more or less light discs...
Bon, une illustration vous donnera une meilleure idée:
Well, an illustration will give you a better idea:
Mon renne se détache sur le "bokeh",
My reindeer stands out the "bokeh"
 il a les pattes dans la neige...
His legs are in the snow...

 et il transmet mes vœux pour la nouvelle année...
and he sends my best wishes for this new year...

...en toute simplicité!
... in all simplicity!

Voici comment j'ai procédé pour imiter cet effet:
This is how I proceeded to mimic this effect:

sur une page blanche, j'ai appliqué différentes encres bleues.
 on a white card, I applied several shades of blue inks.

Puis avec mon pochoir "bulles", j'ai appliqué de l'encre blanche, en variant l'intensité de la couleur.
Then with my "bubbles" stencil I applied white ink, varying the colours intensity.

J'ai pu découper plusieurs cartes dans cette page.
I could cut several cards in this page.
La neige au pied du renne, ainsi que les voeux, sont tamponnés avec de la Versamark embossée avec un mélange de poudre blanche et de poudre "frosted crystal".
The snow and the wishes are stamped with Versamark embossed with a mix of white powder and "frosted crystal " powder.


Joyeux Noël à tous!
Merry Christmas to all!
Lys.

6 commentaires:

  1. So beautiful, Lys... I love the Bokeh effect in photographs too - sadly with my "point and shoot" camera it doesn't seem to be possible. I think you need control over lenses and focus etc! But I love your version created with inks - a really lovely card. Merry Christmas to you too!
    Alison xx

    RépondreSupprimer
  2. This is so lovely Lys, you really have mastered the Bokeh technique very well - your card is beautiful! Merry Christmas to you and very best wishes for 2016! Hugs, Anne xx

    RépondreSupprimer
  3. What a lovely card, Lys.... you've really captured the Bokeh effect beautifully!! Wishing you a very Merry Christmas and a Happy New Year! xx Lynn

    RépondreSupprimer
  4. Je n'y connais pas grand chose en technique, mais le résultat est bien réussi, j'aime l'idée du renne pour souhaiter les vœux (force, majesté, sérénité, ordre...)Bambi a bien grandi!!! Meilleurs vœux à toi aussi, que 2016 apporte paix et équilibre dans ce monde un peu fou ! Je t'embrasse

    RépondreSupprimer
  5. Wow love the effect you created with your background paper. Gorgeous!!! The simple stamping is perfect. Really makes your work shine! Hugs, Autumn

    RépondreSupprimer
  6. divine carte , en + on a un pas-à-pas . Merci !

    RépondreSupprimer

Merci pour votre commentaire!